ČeštinaEnglish
Nákupní koš je prázdný.
| | USD
MOTORDIAG
Hlavní stranaRegistrovat programÚvod do diagnostikyOtázky a návodyOdkazy na softwareKe staženíKontaktObjednávka
Servis
Odblok obrazu RNSDiagnostika
Naše produkty
Ruční přístrojeOBD / Diagnostické kabelyOdblok obrazuMultiznačková diagnostikaProfi diagnostika - VAGProfi diagnostika - ostatníAuto klíče, imo čipyChiptuningTacho. Airbag.Adaptéry a redukceSoftwareDalší diagnostika a zařízeníAutobaterieLED žárovkyXenony, HID sadyLiteratura, příručkyZvedákyOsciloskopyELM na OBD2OstatníVýprodej
Produkty podle značek
VW, Audi, Škoda, SeatBMWMercedesOpelFORDFiat, Alfa, LanciaHyundai, KiaVOLVOPSARenaultOstatní značky (ne OBD)Univerzální - OBD
Informace
Mapa stránekJak nakupovat...Obchodní podmínky

Návody a odpovědi na časté otázky

OCTAVIA I - Nefunguje zamykání pátých dveří po aplikaci programu MKM - řešení problému

Zpět na obsah

Některé typy komfortních jednotek u vozidel Škoda Octavia I bohužel vykazují nestandardní chování a tato chyba se někdy projevuje tím, že po aplikaci programu MKM (např. pro zapnutí funkce stahování oken pomocí dálkového ovládání nebo jiné funkce) přestane fungovat zamykání pátých dveří.

Řešení je velice jednoduché:
MKM - oprava pátých dveří - volby
  1. Propojte počítač s vozidlem pomocí kabelu a spusťte program MKM,
  2. stsikněte tlačítko "Konfigurace jednotky",
  3. v rámečku" Automatické funkce zamykání / odemykání" zaškrtnette obě volby, viz obrázek,
  4. stiskněte tlačítko "Provést nastavení"
Hotovo!

Poznámka
: U vozidel, která mají zmíněný problém, je třeba vždy dbát na to, aby při provádění změn v konfiguraci komfortní jednoky zůstaly obě výše uvedené volby zatržené. Toto zatržení nemá u zmíněných vozidel vliv na automatické zamykání, které u nich takto nelze nastavit.

Výměna brzdových destiček na nových vozech s elektrickou ruční brzdou (Passat B6, Audi A6, Audi A8)

Zpět na obsah Některé nové vozy(např. Passat B6 (3C), Audi A6 (4F), Audi A8 (4E) ) jsou vybaveny elektrickou parkovací (ruční) brzdou. V důsledku toho nelze na zadních brzdičích provádět servisní zásahy jako např. výměna brzdových destiček bez předchozího "otevření" brzdiče pomocí diagnostiky.
Elektricky ovládané pístky je třeba nejprve pomocí diagnostiky otevřít a po skončení prací opět zavřít a po té provést test funkčnosti.

Postup je následující:

(Nezapomeňte připojit nabíječku baterie - předejdete tak vybití baterie během celé procedury)
Otevření brzdičů:
  1. Ovládacím tlačítkem ve voze zapněte a vypněte parkovací brzdu.
  2. Pomocí diagnostického zařízení (např. VAG-COM) vyberte jednotku 53-parkovací brzda.
  3. Zvolte funkci "Základní nastavení"
  4. Vyberte skupinu 007 (pro Audi A8 je možné vybrat skupinu 005 - poloha pro výměnu destiček nebo skupinu 007 - poloha pro opravu brzdiče)
  5. Stiskněte "START"
  6. Aktivujte základní nastavení ("Zap/Vyp/Další")
  7. Brzdiče se otevřou
  8. Ukončete základní nastavení a připojení k jednotce
  9. Vyčkejte 30 sekund před jakoukoli další prací s jednotkou

POZOR!!! Po provedení tohoto zásahu skutečně vyčkejte minimálně 30 sekund než se znovu připojíte k jednotce 53 parkovací brdy a provedete další diagnostický zásah!!! Jinak riskujete trvalé zničení řídící elektroniky v důsledku chyby firmware u některých jednotek!!!

Zavření brzdičů:
  1. Pomocí diagnostického zařízení (např. VAG-COM) vyberte jednotku 53-parkovací brzda.
  2. Zvolte funkci "Základní nastavení"
  3. Vyberte skupinu 006
  4. Stiskněte "START"
  5. Spusťte základní nastavení ("Zap/Vyp/Další")
  6. Brzdiče se zavřou
  7. Ukončete základní nastavení a připojení k jednotce
  8. Vyčkejte 30 sekund před jakoukoli další prací s jednotkou

POZOR!!! Po provedení tohoto zásahu skutečně vyčkejte minimálně 30 sekund než se znovu připojíte k jednotce 53 parkovací brdy a provedete další diagnostický zásah!!! Jinak riskujete trvalé zničení řídící elektroniky v důsledku chyby firmware u některých jednotek!!!

Test funkčnosti
  1. Pomocí diagnostického zařízení (např. VAG-COM) vyberte jednotku 53-parkovací brzda.
  2. Zvolte funkci "Základní nastavení"
  3. Vyberte skupinu 010
  4. Stiskněte "START"
  5. Spusťte základní nastavení ("Zap/Vyp/Další")
  6. Brzdiče se 3x otevřou a zavřou.
  7. Počkejte ještě asi 30 vteřin po té co ustane hluk z brzdičů.
  8. Ukončete základní nastavení a připojení k jednotce
  9. Vyčkejte 30 sekund před jakoukoli další prací s jednotkou

POZOR!!! Po provedení tohoto zásahu skutečně vyčkejte minimálně 30 sekund než se znovu připojíte k jednotce 53 parkovací brdy a provedete další diagnostický zásah!!! Jinak riskujete trvalé zničení řídící elektroniky v důsledku chyby firmware u některých jednotek!!!

Mám problémy s instalací ovladačů kabelu Fast KKL - USB

Zpět na obsah

Pro správnou funkci USB kabelu je třeba nainstalovat ovladače. Na našich stránkách lze stáhnout jak příslušný ovladač, tak podrobný návod k instalaci USB ovladačů pro tento kabel.

Můžu používat USB - Serial převodník s kabelem Fast K-COM?

Zpět na obsah

Sériové diagnostické kabely lze používat pouze s USB - Serial převodníky, které jsou osazeny čipem FTDI. Tyto čipy jsou používány např. také v originálních HEX-CAN-USB kabelech od firmy ROSS-TECH. Z naší nabídky lze využít Adaptér USB - Sériový port RS232, který je odzkoušený a funguje spolehlivě.

Mám emisní stanici a v zákoně je psáno, že emisní stanice musí být vybavena čtečkou chyb ECU. Máte v nabídce nějaký přístroj, který splní tyto požadavky?

Zpět na obsah

Obecnou úpravu povinné autodiagnostiky stanice pro měření emisí obsahuje ustanovení §44 odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb. ve znění pozdějších novel.

Z našich produktů tato kritéria splňuje diagnostický přístroj U480. Tento přístroj podporuje všechny komunikační standardy EOBD a OBDII, včetně nejnovějšího rozhraní CAN-Bus, takže jím lze diagnostikovat i nejnovejší vozidla. Podporovány jsou i americké standardy VWP (GM) a PWM (Ford). Přístroj umožňuje načtení chyb i Readiness-data a navíc umožňuje mazání paměti závad. Bezkonkurenční je pak zejména cenou, která představuje zlomek ceny výrobků velkých značek.

Pokud zvažujete vybavení Vaší provozovny, doporučujeme současně přiobjednat i "sesterský" přístroj U281 CAN-VAG s adaptérem 2x2. Ten je určen pro specifickou firemní diagnostiku (mimo normu EOBD) všech vozidel VW/Škoda/Audi/Seat od konce 80-tých let až po nejnovější modely s CAN-Busem. Zákon sice neukládá stanicím měření emisí zabývat se diagnostikou vozidel, která neodpoídají normě EOBD, ale jsme přesvědčeni, že pro poskytnutí kvalitní služby klientovi, je toto vybavení nezbytné, zejména když uvážíme, jaký je podíl těchto vozidel na našich silnicích. Přístroj navíc kromě motoru/emisí diagnostikuje též řídící jednotku převodovky, ABS a Airbagů včetně možnosti mazání paměti závad = zhasnutí varovných kontrolek na palubní desce. Cena je stejná jako u U480.

Máte-li zájem o zevrubnou diagnostiku vozidel, která jde značně nad rámec zákonných požadavků, je vhodným řešením pořízení osobního počítače nebo notebooku s příslušným hardwarovým a softwarovým vybavením. Z našich produktů bychom pak jistě doporučili sadu kabel HEX-CAN-USB a programem VAG-COM 512CZ, která co do využití pokryje jednak rozsahem nedostižnou specifickou diagnostiku koncernových vozidel VW/Škoda/Audi/Seat a současně standardizovanou diagnostiku všech značek dle norem OBDII a EOBD s výjimkou velké části amerických vozidel.

Mám Renault Scenic 1,6 16V r.v.2001. Zajímá mě jaký kabel popř. jaký software je potřeba na tento model. Můžu použít VAG-COM?

Zpět na obsah

Váš Renault 1,6 16V / 2001 odpovídá standardu OBDII/EOBD - ISO, to se týká i ostatních modelů Renault vyrobených od roku 2001.

Program VAG-COM je primárně určen pro vozidla VW/Škoda/Audi/Seat. Starší verze VAG-COM Vám proto nebudou fungovat. Od verze VAG-COM 500.1 je ale v programu implementována i podpora OBDII (=EOBD) a tím pádem bude fungovat pod tlačítkem "OBDII" i připojení Vašeho vozu. Vhodný propojovací kabel pro VAG-COM (aktuální verze je 512) je kabel typu HEX-CAN-USB. Ten naleznete v naší nabídce od 4.190,- Kč. Program VAG-COM 512 ENG je zdarma ke stažení na stránkách výrobce.
Českou verzi programu VAG-COM 512 lze získat u nás spolu s originálním kabelem

Cenově dostupnější variantou pro Váš vůz je pořízení adapéru ELM323. Nespornou výhodou tohoto propojovacího adaptéru je velké množství podporovaného autodiagnostického softwaru, přičemž velká část tohoto programového vybavení je dostupná zdarma jako tzv. freeware.

Lze s adaptérem pro Opel Tech 2 načíst i auta od r.v.2000?

Zpět na obsah

Tento adaptér je určen pro použití se stejnojmenným programem OpelTech2. Tím je dána i kompatibilita. Diagnostikovat lze samozřejmě i vozy po r.v. 2000, podstatné je, aby daný model používal komunikační rozhraní ISO. Některé nejnovější modely již mají rozhraní CAN-Bus (např. nové Vectry C), toto rozhraní již bohužel není programem podporováno.

Jak aktivovat diagnostický režim na Climatronicu?

Zpět na obsah

aktivace diagnostického režimu Climatronic Je třeba současně stisknout a držet tlačítka


přepínání hodnot na displeji ClimatronicPotom je možné přepínat zobrazení jednotlivých hodnot na displeji tlačítky

Diagnostický režim se ukončí stiskem tlačítka ECON.

Změna dlouhého kódování pomocí programu LCode

Zpět na obsah

Dlouhé kódování lze komfortně upravovat pomocí programu LCode, který je součástí instalace programu VAG-COM od verze 512. Tento program lze také stáhnout přímo ze stránek autorů.
Doporučujeme stáhnout si české popisky ke kódování do tohoto programu.

Nastavení dlouhého kódování podporují jen auta s CAN diagnostikou, takže budete potřebovat některý z námi nabízených kabelů typu HEX-CAN, např.
OBD II CAN + KKL USB kabel kompatibilní s HEX-CAN, pro VAG-COM,
OBD II kabel HEX-CAN USB + VAG-COM 512 CZ originální, včetně licence
nebo některý z profesionálních kabelů pro VAG-COM.

Popis ovladani LCode

Postup:
  1. Označte myší hodnotu kódování v okénku v programu VAG-COM
  2. Sriskněte CTRL-C pro zkopírování
  3. Spusťte program LCode.exe
  4. Do řádku 1) nahoře vložte zkopírovanou hodnotu stiskem CTRL-V
  5. V řádku 3) jsou v políčkách zobrazeny jednotlivé bajty dlouhého kódování
  6. Kliknutím do políčka vyberete bajt, který chcete editovat, jeho číslo se zobrazí pod řádkem 3)
  7. Po skončení úprav označte upravenou hodnotu a vložtejí pomocí CTRL-C a CTRL-V zpět do VAG-COMu.
  8. Pomocí tlačítka "Načíst z textového souboru" lze načíst soubor s popisem nastavení kódování. Program potom zobrazuje popis jednotlivých bitů a nastavení jednotlivé funkce přímo ve svém okně.
Popisy nastavení kódování v programu LCode

Nastavení denního svícení pomocí programu VAG-COM

Zpět na obsah

Škoda Octavia II od r.v. 2005 - vozidla s dlouhým kódováním o délce 17 nebo 21 bajtů
  1. Výběr řídící jednotky: 09 (Centrální elektrika)
  2. Zvolit funkci 07 (dlouhé kódování)
  3. Byte 00, Bit 3 nastavit na hodnotu 1 - viz. změna kódování pomocí programu LCode

    Poznámka:
    0 = vypnuto, 1 = zapnuto v režimu "EU/Skandinávie"
    Byte 00, Bit 4 musí být současně nastaven hodnotu 0)

Audi A3 (8P) od r.v. 2004 - vozidla s dlouhým kódováním o délce 17 nebo 21 bajtů
  1. Výběr řídící jednotky: 09 (Centrální elektrika)
  2. Zvolit funkci 07 (dlouhé kódování)
  3. Byte 00, Bit 3 nastavit na hodnotu 1 - viz. změna kódování pomocí programu LCode

    Poznámka:
    0 = vypnuto, 1 = zapnuto v režimu "EU/Skandinávie"
    Byte 00, Bit 4 musí být současně nastaven hodnotu 0)

Audi A4 (8EC, 8ED) od r.v. 2003
  1. Výběr řídící jednotky: 09 (Centrální elektrika)
  2. Zvolit funkci 07 (kódování)
  3. kódování: xxx?x
    1. vozidla s halogenovými reflektory: Na místo "?" dosadit hodnotu "1"
      Poznámka: vypnuto = 0
    2. vozidla s Bi-Xenonovými reflektory: Na místo "?" dosadit hodnotu "4"
      Poznámka: vypnuto = 3

Audi A8 (4E) od r.v. 2003
  1. Výběr řídící jednotky: 09 (Centrální elektrika)
  2. Zvolit funkci 07 (kódování)
  3. kódování: xxx??x

    Na místo "?" dosadit hodnotu "11"

    Poznámka:
    V menu informačního systému řidiče MMI se objeví nová položka "Daylights ON-OFF".
    zapnuto bez položky v MMI = 10
    vypnuto bez položky v MMI = 00

Audi A6 (4F) od r.v. 2004
  1. Výběr řídící jednotky: 09 (Centrální elektrika)
  2. Zvolit funkci 07 (kódování)
  3. kódování: xxxxx?x

    Na místo "?" dosadit hodnotu "2"

    Poznámka:
    V menu informačního systému řidiče MMI se objeví nová položka "Daylights ON-OFF"
    vypnuto s možností zapnout přes MMI = 1
    vypnuto bez položky v MMI = 0

Volkswagen Caddy (2K) od r.v. 2004,
Golf V, Jetta New,
GOLF Plus (1K, 5M) od r.v. 2004,
Touran (1T) od r.v. 2003,
Passat 3C od r.v. 2005
- vozidla s dlouhým kódováním o délce 17 nebo 21 bajtů
  1. Výběr řídící jednotky: 09 (Centrální elektrika)
  2. Zvolit funkci 07 (dlouhé kódování)
  3. Byte 00, Bit 3 nastavit na hodnotu 1 - viz. změna kódování pomocí programu LCode

    Poznámka:
    0 = vypnuto, 1 = zapnuto v režimu "EU/Skandinávie"
    Byte 00, Bit 4 musí být současně nastaven hodnotu 0)

Volkswagen Phaeton (3D) od r.v. 2002
  1. Výběr řídící jednotky: 09 (Centrální elektrika)
  2. Zvolit funkci 07 (kódování)
  3. kódování: xxxx?

    Na místo "?" dosadit hodnotu "1"

    Poznámka:
    2 = denní svícení USA/Canada
    3 = denní svícení vypnuto

Volkswagen Touareg (7L) od r.v. 2003
  1. Výběr řídící jednotky: 09 (Centrální elektrika)
  2. Zvolit funkci 07 (kódování)
  3. kódování: nejnižší bit hodnoty kódování nastavit na 1

    Poznámka:
    -aktivovat denní svícení, když dosud nebylo aktivní = k aktuální hodnotě kódování přičíst 1
    -deaktivovat denní svícení, když dosud bylo aktivní = od aktuální hodnoty kódování odečíst 1

Seat Altea, Leon, Toledo (1P, 5P) od r.v. 2004 - vozidla s dlouhým kódováním o délce 17 nebo 21 bajtů
  1. Výběr řídící jednotky: 09 (Centrální elektrika)
  2. Zvolit funkci 07 (dlouhé kódování)
  3. Byte 00, Bit 3 nastavit na hodnotu 1 - viz. změna kódování pomocí programu LCode

    Poznámka:
    0 = vypnuto, 1 = zapnuto v režimu "EU/Skandinávie"
    Byte 00, Bit 4 musí být současně nastaven hodnotu 0)

Kde najdu diagnostickou zásuvku ve vozidle?

Zpět na obsah

Obecně platí, že u vozidel splňujících normu OBD II je zásuvka umístěna vždy uvnitř v kabině, v kvandrantu řidiče tak, aby byla z místa řidiče dosažitelná. Dnes bývá zpravidla zvykem umísťovat zásuvku na spodní stranu palubní desky nad pedály řízení. Není to však pravidlo, takže často je zásuvka skryta i na nečekaných místech na palubní desce pod krytkou, někdy dokonce i pod manžetou řadící páky. U starších vozidel však pravidla o umístění zásuvky do kabiny neplatí, takže ji často najdete v motorovém prostoru či jinde.

Velmi užitečný odkaz s umístěním zásuvek prakticky ve všech vozidlech koncernu VW (VW / ŠKODA / AUDI / SEAT) naleznete zde.



SkodaHome.cz
Obsah fóra Dieselpower forum
www.ipex.cz